Linki sponsorowane czyli reklama w Google AdWords to jeden z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów zdobywania nowych klientów. AdWords daje pełną kontrolę nad treścią, częstotliwością wyświetlania, regionem geograficznym oraz kosztem reklamy a także udostępnia szczegółowe statystyki dotyczące prowadzonych akcji promocyjnych.

Numer 1 w Google

Reklama w Google AdWords pojawia się na samej górze w wynikach wyszukiwania w Google. Pierwsze dwie lub trzy reklamy pojawiają się na żółtawym polu u góry, a kolejne reklamy – po prawej stronie wyników. System działa na zasadzie aukcji – kto da więcej za wyświetlenie reklamy po wpisaniu danego słowa kluczowego – ten ląduje u góry. Dzięki temu bez prowadzenia kosztownych akcji optymalizacji strony SEO możemy stać się widoczni dla potencjalnych klientów niemal natychmiast.

Budżet dzienny

Każda kampania posiada swój własny budżet dzienny – tyle ile chcemy wydać na prowadzenie reklam dziennie. Przykładowo, dzienny budżet w wysokości 10 zł to miesięczny koszt rzędu 300 zł jeżeli reklamy mają być wyświetlane codziennie. Każde słowo, po wpisaniu którego wyświetli się reklama ma swój koszt – w zależności od konkurencji. Dzięki temu można określić orientacyjnie jak często reklama może być kliknięta i jak często internauci trafią na naszą stronę poprzez kampanię w Google AdWords. Jeżeli koszt kliknięcia to 10 groszy, to jest szansa że przy dziennym budżecie 10 zł będziemy mieć 100 odwiedzin strony tylko poprzez reklamę w Google.

Oczywiście system posiada zabezpieczenia przed automatami oraz niechcianymi kliknięciami zabezpieczając budżet reklamowy przed „wyklikaniem” na próżno.

Jak to się robi?

Przy tworzeniu kampanii w Google AdWords należy zwrócić szczególną uwagę na następujące aspekty:

Ustawienia fraz i słów kluczowych

Należy podać takie słowa lub frazy, które są ściśle związane z treścią reklamy oraz treścią docelowej strony. Nie ma sensu podawania zbyt dużej ilości fraz na początku gdyż ma to wpływ ogólny na koszt pojedynczego kliknięcia na reklamę. Google stawia na jakość reklam i powiązanie fraz z treścią strony.

Określenie zakresu geograficznego

Google oferuje możliwość określenia zakresu geograficznego – czyli tam, gdzie reklama ma się pojawić. Jeżeli handlujemy tylko w rejonie Warszawy lub Krakowa, to możemy tak zdefiniować kampanię, aby nasza reklama pojawiła się tylko dla osób z tego regionu.

Adres docelowy reklamy

Ważną częścią reklamy jest adres docelowej strony na którą internauta zostanie przekierowany. Od jej jakości zależy koszt pojedynczego kliknięcia. Poza tym warto tę stronę stworzyć w taki sposób aby klikający dokonał pożądanej akcji (np. wypełnił formularz).

Treść reklamy

Treść reklamy powinna być prosta i powinna wzywać odbiorcę do konkretnej akcji – na przykład „kliknij i odbierz kupon rabatowy”.
Google posiada wytyczne co do treści reklam i ma możliwość moderowania treści aby upewnić się, że jest ona zgodna z tymi wytycznymi.

Podsumowanie

Google AdWords to potężne narzędzie do prowadzenia kampanii reklamowej umożliwiające zdobycie pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania za rozsądną cenę. W dość intuicyjny sposób można stworzyć pierwsze kampanie reklamowe – bez szczegółowej znajomości tego narzędzia. Warto jednak zlecić prowadzenie reklam profesjonalnym firmom aby upewnić się, że dzienny budżet i reklamy pracują najwydajniej.

EM Studio prowadzi kampanie reklam w Google AdWords dla swoich klientów. Skorzystaj z darmowego kuponu na Twoją pierwszą reklamę i sprawdź jak będzie ona pracować i generować zysk.