Samo opublikowanie nowej strony internetowej to krok w dobrym kierunku jeżeli chodzi o marketing firmy. Jest to jednak dopiero początek. Kolejnym etap to podjęcie działań w celu wygenerowania ruchu na naszej stronie. W końcu nowa strona internetowa to inwestycja, która powinna się jak najszybciej zwrócić. Jednym z narzędzi do zapewnienia napływu odwiedzających witrynę są linki sponsorowane w postaci reklam w Google AdWords. Wiąże się to jednak z wydatkami. Czy warto? Według nas zdecydowanie tak!

Problem

Nowa strona najczęściej nie jest widoczna w internecie w momencie opublikowania. Wyszukiwarki nie wiedzą jeszcze na ile wartościowe są informacje zamieszczone w serwisie. Po zgłoszeniu strony w wyszukiwarkach, muszą one rozpocząć proces indeksowania strony. Uzyskanie dobrej pozycji w wyszukiwarce w sposób naturalny jest procesem stosunkowo długotrwałym i często należy podejmować działania, których efekty będzie można podziwiać dopiero po kilku miesiącach. Działania te są bardzo ważne, ale potrzebne są również narzędzia dające błyskawiczne rezultaty.

Linki sponsorowane – Google AdWords

Wyniki wyszukiwania w Google

Reklamy w Google Adwords pojawiają się na samej górze oraz prawej stronie w wynikach wyszukiwania w zależności od szukanej frazy. Linki sponsorowane odróżniają się od naturalnych wyników wyszukiwania jasnożółtym tłem. Tworzący reklamę ma pełną kontrolę nad jej treścią mając do dyspozycji tytuł, dwie linie tekstu oraz nazwę linku, do którego prowadzić ma reklama. A zatem jest idealnym miejscem do zamieszczenia informacji o naszej firmie, produktach lub usługach.

Natychmiastowy efekt

Od momentu utworzenia i akceptacji reklamy w Google, może ona być od razu prezentowana na stronie Google w wynikach wyszukiwania. Nie ma potrzeby czekania na indeksowanie stron przez Google oraz efekty mozolnej pracy przy pozycjonowaniu strony. Ponadto pojawi się ona na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (w zależności od parametrów kampanii) niemal natychmiast. Zmiany wprowadzane w linkach sponsorowanych widoczne są również niemal zaraz po ich wprowadzeniu – umożliwiając błyskawiczną reakcję na zmiany w trendach i aktywność internautów.

Cel – Klient

System Google AdWords posiada rozbudowane możliwości określania grupy docelowej osób, którym zostanie wyświetlona reklama. W przypadku posiadania na przykład lokalnej kawiarni, można ustawić parametry kampanii reklamowej, aby wyświetlana była dla osób znajdujących się w odległości do 20 km od lokalizacji kawiarni. Można również określić czas kiedy reklama ma być prezentowana – na przykład tylko od poniedziałku do piątku, w godzinach od 11-ej do 16-ej.

Testowanie reakcji klientów

Jednym z zastosowań reklam w Google jest testowanie różnych reklam względem różnych słów kluczowych i fraz. Pozwala to na zbadanie reakcji klientów na różnego typu przekaz marketingowy. Reklamy z dobrą ilością konwersji są bowiem wskazówką co do tego, jak należy zoptymalizować stronę internetową i jakiej używać treści, aby zachęcała ona klientów do skorzystania z usług bądź do zakupu produktów.

Analiza rezultatów

Google Adwords dysponuje bogatym zestawem narzędzi umożliwiających analizę skuteczności reklam. Statystyki wyświetleń, kliknięć i konwersji w oparciu o wersję reklamy i słowa kluczowe pozwalają na bardzo dokładne sprawdzenie co najczęściej prowadzi do konwersji (np. zakupu produktu na naszej stronie, wysłanie formularza kontaktowego, zamieszczenie komentarza na forum). Co za tym idzie – dostosowanie parametrów kampanii w celu maksymalizacji efektów reklamy.

Podsumowanie

Reklamy w Google AdWords powinny być wykorzystywane – szczególnie dla promowania nowych stron internetowych – jako jedno z narzędzi marketingu online. Bogactwo opcji, możliwość precyzyjnego segmentowania odbiorców reklam, wyświetlanie reklam o określonej porze dnia oraz rozbudowany system raportowania i analizy wyników to główne atuty AdWords. Nie należy jednak zapominać o innych działaniach marketingowych – na przykład o pozycjonowaniu strony, aktualizacji treści strony, regularnym publikowaniu artykułów i blogów, śledzeniu statystyk odwiedzin strony, czy też prowadzeniu newslettera. Dopiero stosowanie pełnej gamy różnych narzędzi pozwala na wypromowanie strony i uczynienie z niej dochodowego narzędzia.