Zdarza się, że od czasu do czasu odnawiamy mieszkanie, przemalowujemy ściany lub zmieniamy meble w domu lub biurze. Warto tak samo podarować naszej stronie internetowej odrobinę luksusu i zastanowić się nad jej odnowieniem. Z pewnością jest mnóstwo powodów dla których dobrze by było to zrobić, ale najważniejsze by zrobić to w odpowiedni sposób w odpowiednim czasie.

Moda

Moda zmienia się często i tak jak ubrania i fryzury, budowanie stron internetowych również podlega trendom. Pojawiają się coraz to nowsze technologie, aplikacje, zmienia się sposób korzystania z internetu. Jeszcze kilka lat temu internet w komórce był oznaką luksusu a dziś staje się standardem. Jeżeli więc strona wygląda dziś jak zabytek, nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych lub nie do końca dobrze reprezentuje firmę lub produkty – najwyższa pora nadgonić pędzący do przodu świat internetu.

Prześcignąć konkurencję

Jednym z najważniejszych powodów dla których warto zastanowić się nad odświeżeniem wizerunku w sieci jest aktywność konkurencji w tym obszarze. Może się bowiem okazać, że Twoi potencjalni klienci opuszczają Twoją leciwą już stronę i przenoszą się gdzieś indziej, gdzie mogą znaleźć podobną ofertę w ciekawszej i nowszej oprawie. Przemyśl więc to i zastanów się jakie technologie czy pomysły wykorzystać na swojej stronie, które pozwolą Ci prześcignąć Twoją konkurencję i odróżnić się od niej. Posiadanie przestarzałej strony nie koniecznie jest najlepszą metodą, aby osiągnąć ten cel.

Powiew świeżości

Ostatnia aktualizacja treści miała miejsce w… 2003 roku? Trudno uwierzyć, że od tego czasu niewiele się zdarzyło w życiu firmy? Jak zatem zachęcić odwiedzających do powracaniu na Twoją stronę skoro nic nowego tam nie znajdą?

Jednym z ważnych działań w obszarze internetu jest publikowanie świeżej treści w internecie. Większość systemów zarządzania treścią pozwala na bezproblemowe zamieszczanie nowych artykułów, aktualizowanie zawartości stron i publikację zdjęć. Nie posiadasz takiego systemu? Najwyższa pora zacząć go używać.

Z myślą o przyszłości

Jeżeli firma przeżywa rozkwit, rośnie i oferuje coraz to nowe produkty, usługi podbijając kolejne rynki, stara strona internetowa może nie być w stanie nadążyć za firmą. Odwiedzający nie powinien mieć mylnego wrażenia o firmie na podstawie nieaktualnych informacji znalezionych na stronie. Powinien raczej mieć możliwość zapoznania się z odniesionym przez nią sukcesem w nowoczesnej – adekwatnej do statusu, oprawie.